Pretražite novosti:

Novi model Karlovcu već donio pritupačniji i jeftiniji javni prijevoz, prve autobuse s karlovačkim motivima i opremljenija stajališta

12.04.2024.
Novi model Karlovcu već donio pritupačniji i jeftiniji javni prijevoz, prve autobuse s karlovačkim motivima i opremljenija stajališta
Novi model javnog prijevoza u Karlovcu u praksi se pokazuje dobrim, više je linija i polazaka, uvedene su i dvije nove kružne linije, karte su jeftinije, dio od 306 stajališta opremljeno tablama s aktualnim redom vožnje, a neki autobusi koji prometuju kružnim linijama dobili su prepoznatljiva karlovačka „odijela“. Uz to, sve starije od 65 godina besplatan prijevoz autobusima očekuje vrlo brzo, od lipnja.

Rečeno je to na današnjoj konferenciji za novinare, na kojoj je  Dario Greb, pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu podsjetio da je nova usluga javnog prijevoza počela 1. travnja, no kako su tada bili školski praznici za kojih je donekle reduciran vozni red, u punom obimu je od 8. travnja. U međuvremenu su mnoga autobusna stajališta opremljena dodatnom vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, te pločama s novim voznim redom i cjenicima.

Osim na njima, vozni red i cijene karata dostupne su i na službenim stranicama Grada Karlovca www.karlovac.hr i Autotransporta Karlovac www.atsk.hr.

Primjerice, u prvoj zoni, za koju je udaljenost do 5 kilometara, cijena jednokratne karte je 1 euro, a za dnevnu kartu, koja vrijedi za neograničen broj vožnji u danu, cijena je u prvoj zoni 1,5 euro. 
- Kontinuirano nadograđujemo ovu uslugu, komuniciramo s prijevoznikom, vijećima gradskih četvrti i mjesnih odbora, građanima. Pozivamo ih da maksimalno koriste javni prijevoz: tako ćemo smanjiti i potrebe za parkirališnim mjestima u gradu, te čuvati naš okoliš, pozvao je Dario Greb.

Gradonačelnik Damir Mandić je, napomenuvši da je u novom sustavu javnog prijevoza predviđeno dvostruko više kilometara vožnje nego prije, gotovo milijun kilometara godišnje, kao i prihvatljive cijene karata, pogotovo dnevne od 1,5 eura  jer se nastojalo prepoznati stvarne potrebe građana, rekao i da smo svjesni kako je potrebno vrijeme da bi se pokazalo jesu li linije dobro planirane, treba li negdje veći broj autobusa itd.
- Javni prijevoz je komunalna usluga koju Grad mora osigurati, a s druge strane, ona mora biti, koliko god je to moguće, održiva. U tri godine, na koliko je potpisan ugovor, iz gradskog proračuna će biti izdvojena 3 milijuna eura, bez PDV-a; korištenje javnog prijevoza smanjuje iznos iz proračuna. Dat ćemo vremena i sebi i građanima da vidimo kako će to funkcionirati, a preporuka je svima nama da počnemo koristiti javni prijevoz. Informativnim letcima približit ćemo svima javni prijevoz, a danas predstavljamo, za sad dva, autobusa brendirana prepoznatljivim karlovačkim obilježjima, što je realizirano u suradnji Autotransporta i Digitalnog tiska, također u svrhu popularizacije javnog prijevoza. Slijedi nam opremanje autobusnih stajališta nadstrešnicama, redovima vožnje itd., izjavio je gradonačelnik Mandić i dodao da slijedi i uvođenje mobilne aplikacije za kupnju autobusnih karata.

Precizirao je i da će svi Karlovčani stariji od 65 godina imati besplatan prijevoz autobusima, bez obzira na primanja, za nepuna dva mjeseca.
- Do sad je to pravo bilo ograničeno imovinskim cenzusom, a nakon odluke Gradskog vijeća i rebalansa gradskog proračuna, koji će biti u svibnju, besplatan prijevoz će imati svi stariji od 65 godina. Očekujem da će takva odluka stupiti na snagu od lipnja, najavio je gradonačelnik Damir Mandić i dodao da će sa svim pojedinostima i načinu ostvarivanja tog prava javnost biti na vrijeme upoznata.