Zimska služba u Karlovcu od danas u pripravnosti, s više podizvođača i vozila

Zimska služba grada Karlovca od danas je u pripravnosti, spremna za zimske uvjete, dovoljnih količina posipala, te više vozila nego je bila prijašnjih sezona.

Rečeno je to na današnjoj konferenciji za novinare, na kojoj je Marino Ivasić, voditelj Odsjeka za promet, podsjetio da je na području grada 600 kilometara nerazvrstanih cesta, 120 kilometara nogostupa, 8.000 parkirališta u gradskom vlasništvu, te još 15.000 u javnoj upotrebi, 90 autobusnih stajališta, te 95 mostova i većih cestovnih objekata. Podijeljeni su u 7 sektora, a čišćenje snijega obavlja se po prioritetima.
– Kompletno praćenje, koordinacija i nadzor u Zimskoj službi obavlja se putem GPS sustava i GIS-a Grada Karlovca, kazao je M. Ivasić.

Kao i za županijske i državne, Ceste Karlovac zadužene su za održavanje gradskih cesta u zimskim uvjetima, s podizvođačima, kojih je ovaj put više nego prošle zime, a više je i vozila koja će uklanjati snijeg s kalovačkih cesta.  Ukupno ih je 48: kamioni, specijalna višenamjenska vozila, traktori, kombinirke itd.
– Uveli smo još jednog podizvoditelja, broj vozila povećali za tri. Još četiri vozila su spremna u mjestu centralnog dežurstva da, ako se dogodi kvar na nekom vozilu,  odmah zamijene to vozilo, kazao je Dinko Stanković Moćan, direktor Cesta Karlovac i, napomenuvši da, po propisima, ceste trebaju biti prohodne, a ne crne, pozvao vozače da koriste zimsku opremu.

Hrvatske ceste, po riječima Tome Vidovića, voditelja Tehničke ispostave Karlovac, u Karlovačkoj županiji imaju 400 kilometara cesta, za koje je određeno šest mjesta pripravnosti, po principu „zlatnog sata“: da od poziva do dolaska na mjesto intervencije ne prođe više od 60 minuta.
– Organizirane su dežurne ekipe, s materijalom i mehanizacijom, za intervencije od 0 do 24 sata. No, moramo znati da se, obzirom na dužinu cestovne mreže i pravaca, ne intervenira istovremeno, nego po određenim prvenstvima; nije ni moguća takva organizacija koja bi istovremeno intervenirala na svim razinama, rekao je Tomo Vidović.

Mjesta u gradu na kojima traju radovi, dakle, gradilišta, u nadležnosti su izvođača radova, a to znači i da je zimsko održavanja u njihovoj nadležnosti. Na tu obvezu, zaključeno je, između ostalog, na sastanku stožera Zimske službe i Civilne zaštite, ponovo će biti upozoreni, te dogovorena izravna, brža komunikacija kako bi se svi eventualni problemi koje snijeg i poledica donose brže rješavali.
– Planom smo redefinirali postojeće sektore, uključili dodatna vozila koja će biti u pripravnosti, te predložili izmjenu smjena u noćnim satima, a ne u ranim jutarnjim, kada je najveća potreba da površine budu čiste i prohodne, kako za pješake, tako i za vozila. Želimo poboljšati ono što je moguće, obzirom na sve češće prirodne nepogode i eventualne potrebe. Sve je spremno, osigurali smo sredstva i prilagođavat ćemo se situaciji i potrebama, poručila je zamjenica gradonačelnika Ivana Fočić, predsjednica Stožera i dodala da je za zimsku službu Grad predvidio 650.000 eura.

Osigurano je 1.000 tona soli, 600 m3 agregata i 5 tona kalcijevog klorida, a osim zimske službe, podsjetio je Oliver Budimir, voditelj Odsjeka redarstva, u uklanjanju snijega i leda moraju sudjelovati i pravne osobe i građani, te čistiti površine ispred ulaza u svoje objekte.